14 napos elállási jog a gyakorlatban!

Nagy „csindattrattával” jelentették be a 14 napos elállási időt a vevők védelme érdekében. Ez hasznos, mivel a online (internetes) vásárlás során a vevő nem tudja pontosan, hogy azt kapja e, amit a képen lát, vagy ami a leírásban szerepel. Míg egy hagyományos boltban, meg tudja nézni, fogdosni a terméket, kérdezni tud az eladótól és helyben el tudja dönteni, hogy megveszi, vagy sem.

Itt az alkatrészweben törekszünk arra, hogy a lehető legjobban tájékoztassuk a vásárlót, és ezúton is köszönjük a pozitív értékeléseket a termékek alatt!

Az online térben fontos elolvasni, mit írnak a termékről, hogyan néz ki a képen, és ha van értékelés, vagy komment, azt is érdemes átolvasgatni.

Itt meg kell jegyeznem, hogy a kedves vásárlók sokszor semmilyen formában nem hajlandóak olvasni! Pedig az internetes vásárlás során elengedhetetlen, hogy elolvassuk a termék leírását, paramétereit, és ami még fontosabb érelmezzük, ami oda van írva!

Ha ez nem megy, mert pl. nem ért hozzá, kérjen meg egy hozzáértőt, hogy segítsen önnek, vagy hívja fel a webshop üzemeltetetőjét! Higgye el, segíteni fog önnek!

Akkor most az elállásról:

Mindenkivel előfordult már, hogy nem jót rendelt, meggondolta magát, vagy talált olcsóbbat máshol. Ez teljesen normális, de akkor jelezze az eladónak, (a lehető leghamarabb) emailben, vagy telefonon hogy még sem kéri a terméket. Megnyugodhat, nem fogja leharapni a fejét, sőt…. meg fogja köszönni a kedvességét, hogy szólt! Mi legalább is így szoktuk itt az alkatrészweben!

De ha megrendeli, és nem veszi át a rendelését, azzal szerződést szeg és ezzel kárt okoz a webshopnak!

A jogszabály így szól:

Az európai Parlament és a Tanács 2011/83/Eu számú irányelvének továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26) Kormány Rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó
a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti
a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult fogyasztó 1év elteltéig gyakorolni az elállás jogát.

Tehát a kézhezvétel a lényeg! Át kell vennie a csomagot és onnantól él a 14 nap. Vagy értesítse az eladót hogy még sem kéri, és nem futnak felesleges köröket.

Amit meg kell értenie, hogy ha a webshop üzemeltetője visszaigazolja a termék küldését, onnantól egy „távollévők közötti szerződés” jön létre. Ezt a szerződés szegi meg az át nem vett csomaggal!

ITT olvashat erről részletesebben: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

Ilyenkor a webshopnak kára keletkezik:

  • Szállítási díj oda-vissza
  • csomagolás
  • idő
  • alkalmazott bére

Innentől kezdve a webshop üzemeltetője jogosan követelhet öntől kártérítést, melyben kérheti a fent felsorolt költségek megtérítését. (Természetesen mindezt számlán vagy díjbekérővel) Amennyiben ön úgy dönt hogy ezt is figyelmen kívül hagyja, úgy az eladó közjegyző általi fizetésmeghagyást kérhet, melyet ráterhelhetnek a fizetésére, ingóságaira vagy ingatlanjára, az összegtől függően.

Amit még fontos tudnia:

Az elállási jog gyakorlásával ön a teremék teljes összegét visszakapja az odaszállítási dijjal együtt, de a visszaszállítás költsége önt terheli!

Autóalkatrész esetében az elállás nem érvényesíthető, ha az alkatrészt beépítették, beszerelték! Mivel ön új alkatrészt vásárolt de beépítette, onnantól az alkatrész használt (bontott) ezért újként már nem eladható! Ön sem örülne, ha új alkatrészt vásárolna és helyette kapna egy bontott használt autóalkatrészt!

Ha az alkatrész hibás, az elállási jog akkor sem illeti meg! Ebben az estben Garanciát kell érvényesíttetni!

Ez azt jelenti, hogy az alkatrészt meg kell javíttatnia az eladónak, vagy ki kell cserélnie! Ha nincs mód egyikre sem, ebben az esetben a vételár visszafizetésére kötelezett!

Remélem tudtam segíteni ebben az összefogalóban leírtakkal!

Hozzászólok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük