Mi az intercooler és mire jó?



Működése a következõ:

A megoldandó probléma abból adódik, hogy a motor a turbó által átpréselt levegõt a megnövekedett nyomás következtében (1,2-1,6 bár nyomásra átlagosan) felforrósítja. Ezért a levegõ kitágul, az oxigén sûrûsége jelentõsen lecsökken, vagyis térfogategységre esõ levegõben kevesebb üzemanyag tud optimálisan elégni. A motorban viszont a meghatározott mennyiségû üzemanyag levegõ keverék fér el. Ezért aztán az adott nyomásra összenyomott levegõ által szállított oxigén mennyiségét úgy tudjuk megnövelni, hogy a nyomás megtartása mellett a gázkeverék hõmérsékletét ideálisra csökkentjük. Ezt a feladatot végzi el tulajdonképpen az intercooler hûtõ.

Szerkezetileg a következőképpen néz ki:

A légszûrõházon keresztûl a megszûrt levegõt szívócsövön keresztül juttatja a turbóba, majd a turbó által összepréselt, felforrósodott levegõt az intercooler csõ segítségével juttatja el az intercooler hûtõbe. Majd hõcserélés után a visszahûtött levegõ ismételten a intercooler csõ (turbócsõ) segitségével jut el a szívócsonkhoz.

Intercooler hűtő anyaga

Részben aluminium, részben mûanyag is lehet.

Turbócsövek anyaga a következők lehetnek:

  1. Gumicső: Az autó gyártók által rendszeresen alkalmazott, részben olajálló szövetbetétes turbócsõ.
  2. Szilikoncső: ezek általában több szövetbetéttel ellátott szilikongumi csövek, melyek nagy hõállósággal és minimális tágulással rendelkeznek. Versenyautókba elöszeretettel használják, mivel jobban bírják a terhelést.
  3. Fém cső: Az anyaga lehet rozsdamentes fém vagy vékonyfalú acélcsõ
  4. Műanyag cső

Új turbó-intercooler csőveket itt talál:

https://alkatreszweb.hu/Gumi-szilikon-muanyag-csovek

Hozzászólok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük